Оржицька школа школа школа

 


Меню сайту
Категорії розділу
Методичні розробки [9]
Психологічна служба [4]
Соціальний педагог [1]
Шкільна газета [0]
Бібліотека [0]
Педагог-організатор [4]
Патріотичне виховання [4]
Безпека життєдіяльності [3]
Наше опитування
Оцініть наш сайт
Всього відповідей: 323
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Наші розробки

Головна » Файли » Психологічна служба

Умій дружити
[ Викачати з сервера (1.68Mb) ] 14.04.2013, 20:04
ОРЖИЦЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ
ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ

Рябухіна Т.В.



УМІЙ ДРУЖИТИ
(ТРЕНІНГОВЕ ЗАНЯТТЯ ДЛЯ УЧНІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ)



Тренінгове заняття для учнів початкових класів «Умій дружити» розроблене практичним психологом з метою згуртувати класний колектив, виявити індивідуальні особливості кожної дитини, підвищити самооцінку замкнутих дітей, розширити знання дітей про своїх однокласників, виявити лідерські здібності.

Оржиця 2013

Тренінгове заняття «УМІЙ ДРУЖИТИ»

Мета: згуртувати класний колектив, виявити індивідуальні особливості кожної дитини, підвищити самооцінку замкнутих дітей, розширити знання дітей про своїх однокласників, виявити лідерські здібності.

Обладнання: Плакати «Правила роботи», «Очікування», «Стіна дружби ___ класу», квітка –семицвітка, бланки до гри «Бінго», малюнки з казки «Червона шапочка», плакати для запису якостей Вовка та Червоної шапочки, папір, фломастери, маркери

Вступне слово тренера(1-2 хв)

Тренер представляється та розповідає дітям коротко про заняття: як воно проходитиме, що таке тренінг, скільки часу займе і для чого його проводять.

Правила роботи.(3-5 хв)
Як правило, під час тренінгу правила визначають самі учасники заняття, але для економії часу та враховуючи вікові особливості учасників тренер сам пропонує правила, з якими можуть погоджуватися чи не погоджуватися учні. Психолог записує правила на ватмані, а учні підписуються під ними. В такому випадку учням здається, що вони дорослі, адже вони ставлять свій підпис в знак згоди з чимось, і вони з більшою відповідальністю відносяться до виконання правил тренінгу.

Очікування
Тренер може вислухати декілька осіб і швиденько підсумувати все і висловити загальні очікування(н-д: краще пізнати один одного, щоб не сварилися , гарно провести час, пограти в ігри, прогуляти урок та ін..) тренер повинен запевнити учнів, що він спробує допомогти їм, щоб їхні очікування справдилися. Якщо ж учні очікують н-д, отримати гарну оцінку в щоденник чи полетіти в космос, варто спростувати їхні очікування і розповісти про те, що вони можуть отримати після тренінгу.

Знайомство (5-8 хв)
Тренер пропонує учням пограти в цікаву гру. Кожен з учнів по колу буде називати своє ім’я та рису характеру на першу літері імені учасника. Наприклад: Таміла – товариська, толерантна; Валя – весела, відважна
Таким чином і відбудеться знайомство.

Гра «Бінго» (4-5 хв)
Учням роздаються спеціальні бланки, які вони тримають перевернутими. По команді тренера вони перевертають листочки і починають виконувати те що їм задано. Можна покласти бланки в окремі конвертики, а по команді учасники їх відкривають і виконують завдання. Після виконання йде обговорення
1) Хто виконав завдання перший?(задатки лідера)
2) Кому більше подобалось збирати підписи, а кому більше подобалось роздавати?
3) Що нового ви довідалися про своїх однолітків?

Інформаційне повідомлення (10 хв)
Дітям пропонується згадати казку «червона шапочка». Учням пропонують дати стислу характеристику Червоної шапочки та вовка
Тренер на ватмані записує якості Червоної шапочки і якості вовка. Н-д ЧШ – добра, смілива, чемна, чесна і тд. Вовк – злий, хитрий і тд.
Потім учням пропонують послухати іншу казку, позицію вовка.
Історія, розказана Вовком
Ліс був моєю домівкою. Я тут мешкав, тому я дбав про нього. Намагався тримати його в чистоті. І ось одного сонячного дня, коли я прибирав сміття після туристів, то почув за спиною чиїсь кроки. Я сховався за деревом і побачив маленьке дівчисько, що самовпевнено спускалося по стежці, тримаючи в руці кошик. Я зразу ж запідозрив щось недобре, тому що вона була вдягнута якось чудернацьки — вся в червоному, на голові щось незрозуміле, начебто вона не хотіла, щоб її впізнали. Звичайно я зупинив її, щоб поставити кілька запитань. Я запитав, хто вона така, звідки і куди прямує. Вона почала щось базікати про те, що йде до своєї бабусі та несе їй сніданок у кошику. Власне кажучи, вона здалася мені щирою дівчинкою, але вона була в моєму лісі, до того ж вона виглядала досить підозріло з тим дивним червоним клобуком на голові. Ось я й вирішив дати їй науку, наскільки це серйозна справа вештатись по моєму лісі без попереднього запрошення та ще й в такому кумедному вбранні.
Я дозволив їй продовжувати свій шлях, а сам випередив її і дістався хатинки її бабці раніше. Мені відкрила порядна стара жіночка. Я розповів їй про свою проблему, і вона погодилася, що її онука заслуговує на добру прочуханку. Ми домовилися, що бабця сховається і не буде показуватися, доки я її не покличу. Як ви вже, мабуть, здогадуєтеся, вона сховалася під ліжком.
Коли дівчисько дісталося до хатинки, я запросив її до спальні, де я лежав у ліжку, одягнутий як її бабуся. Дівчисько швиденько зайшла до спальні, така собі розрум’янена, і почала плести щось зовсім нечемне про мої великі вуха. Мені це дуже не сподобалося, але я стримався і сказав, що маю такі великі вуха, щоб краще її чути. Я просто мав на увазі, що хотів більш уважно почути, що вона верзе. Але вона знову почала нести образливу нісенітницю — на цей раз про мої банькуваті очі. Тепер ви маєте зрозуміти, як я ставився до цієї дівчинки, котра попри свою пришелепкувату зовнішність, виявилася такою уїдливою. Але ж я свого часу поклявся завше підставляти щоку, тому нагадав їй, що маю такі великі очі, щоб краще її бачити.
Те, що вона сказала після цього, мене дійсно дістало. Розумієте, я маю дуже проблемні великі зуби. І коли це дівчисько знову-таки нечемно про них відізвалася, я втратив контроль над собою. Я скочив з того ліжка і гримнув на неї, що, мовляв, маю такі великі зуби, щоб краще її було їсти.
Тепер, давайте подивимося правді в очі: чи чули ви колись, щоб який-небудь вовк, що поважає себе, з’їв хоч одну маленьку дівчинку. Відповідь буде «ні» — це всім відомо! Але те дівчисько немов з глузду з’їхало: воно почало бігати по всій хатинці і репетувати немов її ріжуть! А я був змушений ганятися за нею, щоб якось її угамувати. Мені довелося скинути бабцин одяг, але це все тільки ускладнило. Раптом двері з тріском відчинилися — на порозі стояв дроворуб з великою сокирою в руці. Я подивився на нього і негайно зрозумів, що маю ВЕЛИКІ проблеми. Вікно за моєю спиною було відчинено, і я прожогом вискочив в нього.
Цим все і закінчилося. Але, на жаль, бабця ніколи нікому не розповідала мою версію того, що сталося. Через це пішов поголос, що я дуже злий і страшний звір. Всі почали мене обминати десятою дорогою. Не знаю, що сталося з тим дівчиськом у пришелепкуватому червоному капелюсі, але мені з тих пір живеться не дуже солодко.
Потім знову записують якості Вовка і Червоної шапочки.
Тренер підводить дітей до думки, що іноді ми теж думаємо на когось з однокласників чи просто учнів , що вони злі і нехороші, а насправді вони добрі, чуйні та просто самотні.

Вправа «Стіна дружби»( 10 хв)
Тренер повідомляє, що зараз створимо стіну дружби 4-А класу. Учні діляться на групи по 5 осіб (яблуко- груша- банан і тд.). Кожному учню дається аркуш паперу на якому він малює свою руку і на долоні пише своє імя та прізвище. На великому пальці пише свою рису характеру, і передає листочок наліво. Таким чином, листочок по колу рухається і всі учасники п’ятірки залишають на одному з пальців рису характеру того чи іншого учня. Потім тренер збирає всі долоньки, і зачитує якості , а учні відгадують чия це долоня. Усі долоньки треба прикріпити на видному місці в класі на ватмані під назвою «Стіна дружби»

Заключна вправа «Чарівна квітка»
Тренер дякує за гарну роботу класу, запевняє їх, що вони справді можуть називатися класним класом, бо вони всі дуже дружні, веселі та добрі.
Психолог повідомляє, що поки діти грали в ігри у класі виросла чарівна квітка. Демонструє квітку і пропонує кожному учню відірвати пелюсточку та подарувати комусь з однокласників. Завдання тренера – прослідкувати, щоб пелюстку отримав кожен учень.

Заключне слово тренера
На цьому тренінг закінчується. Психолог дарує кожному учню смайлик з посмішкою після того як учень розповідає свої враження від тренінгу.

Використана література

1. Робочий зошит з медіації однолітків.
2. Психологічний супровід школярів/ упорядник Т Гончаренко.- К.: ред.. загальнопед газ., 2005
3. З досвіду регіональних психологічних служб системи освіти України/ за ред. ВА.Г.Панка та І.І. Цушка.- К.: Ніка-Центр, 2004
4. Розвивальні та корекційні заняття психолога/ упорядник Т.Гончаренко. – К.: ред.. загальнопед газ., 2005
5. Класному керівнику: як вирішувати конфлікти у класі/ упорядник Л.Шелестова, Н. Чиренко.- К.: Шк.світ, 2010

Оржицька ЗОШ І-ІІІ ст. ім. І.Я.Франка



Оржиця 2013
Категорія: Психологічна служба | Додав: психолог
Переглядів: 3745 | Завантажень: 359 | Рейтинг: 0.0/0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Логін:
Пароль:

Вихід

Пошук
Друзі сайту