Оржицька школа школа школа

 


Меню сайту
Категорії розділу
Методичні розробки [9]
Психологічна служба [4]
Соціальний педагог [1]
Шкільна газета [0]
Бібліотека [0]
Педагог-організатор [4]
Патріотичне виховання [4]
Безпека життєдіяльності [3]
Наше опитування
Оцініть наш сайт
Всього відповідей: 325
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Наші розробки

Головна » Файли » Психологічна служба

ТИЖДЕНЬ ПСИХОЛОГІЇ
[ Викачати з сервера (3.68Mb) ] 25.04.2013, 14:59
КА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ
ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ

Рябухіна Т.В.



ТИЖДЕНЬ ПСИХОЛОГІЇ

Не для школи, а для життя ми вчимося.

Сенека

Психологія – надзвичайна наука. Це наука про людську душу. Вона допомагає людині пізнавати себе, вирішувати проблеми, навчатися керувати своєю поведінкою, долати труднощі й радіти кожній хвилині життя.

Психологія формувалась упродовж століть і бурхливо розвивається в сучасних умовах. Таку роль психології в людському житті в ХХ столітті передбачив один із видатних психологів Жан Піаже. Він запевняв, що в ХХІ столітті психологія стане однією з провідних наук. І це в дійсності так.

На сучасному етапі психологія як наука становить систему пов'язаних між собою та з іншими науками галузей. Передусім це соціальна, історична, економічна, етнічна, юридична, політична психологія, психолінгвістика та психологія мистецтва.

Психологія має багатогранні зв’язки із природничими і соціальними науками.

Основою психології є філософія. Без філософії психологія не могла б створювати власну методологію, робити необхідні теоретичні узагальнення. У той самий час філософія використовує результати психологічних досліджень при побудові наукової картини світу. Психологія тісно пов’язана з логікою. Логіка, як і психологія, вивчає людське мислення, тільки перша – його процесуальний, а друга – результативний аспекти.

Із суспільними науками (історією, економікою, соціологією, лінгвістикою, літературознавством, теорією мистецтв, юридичними і політичними науками тощо) психологію поєднує те, що вони потребують даних про природу соціально-психологічних явищ, особливостей індивідуальної і групової поведінки людей, закономірностей формування навичок, ціннісних орієнтацій, міжособистісних стосунків тощо. В свою чергу, психологія досліджує функції, які виконує психіка у суспільних стосунках людини.

Природознавство (біологія, фізіологія, фізика, хімія та ін.) поглиблює уявлення про психіку, доводить вивчення її механізмів до фізіологічного, нейрофізіологічного, біохімічного рівнів.

Медичним наукам, зокрема, психіатрії, психологія може допомогти в діагностиці захворювань, розумінні “внутрішньої картини” хвороби. На основі медицини, педагогіки, психології виникли шкільна гігієна, медична психологія, нейропсихологія та ін. Знання психології сприяє спілкуванню лікаря з пацієнтом, пропаганді медичних знань.

Розвиток технічних наук має враховувати параметри реакцій людини на зовнішні подразники, характеристики сприймання, збереження і переробки нею різних форм інформації. Психологія має велике значення для розв’язання проблем інженерної психології, ергономіки, в підготовці працівників у системах керування та при розробці самих систем керування, для створення комп’ютерів, систем комунікації, засобів відображення інформації та ін.

Але найтісніший зв’язок психологія має з педагогікою. Важливі психологічні проблеми виникають на перетині педагогіки і психології при вивченні закономірностей розвитку особистості, вікових та індивідуальних особливостей дітей, а також при розробці нових методів навчання й виховання. Чого навчати сучасного школяра? Що і як відбирати з величезної маси інформації та наукових знань? Які можливості й резерви психічного розвитку людини на різних вікових етапах? Ці та інші питання розв'язуються педагогічною, віковою й дитячою психологією та іншими спеціальними галузями психології.

Отже, світ психології надзвичайно цікавий. Тому заглянути в нього глибше було запропоновано учням нашої школи.

Тиждень психології у школі був запланований на останній тиждень квітня, оскільки Всеукраїнський день психолога святкують 23 квітня.

Понеділок
1) Акція «Мудрі повчання». Зранку, коли всі учні ще лише йдуть до школи, помічники психолога (учні , які в майбутньому хочуть стати психологом або ж учителем) пропонують кожному учню вибрати з чарівної скриньки мудре повчання великих вчених, яке в подальшому обов’язково знадобиться та буде повчальним для учня . (ДОДАТОК 1)

2) Акція «Афоризм». Психолог перед уроками на кожному кабінеті школи розміщує повчальний афоризм про життя, школу, навчання, дружбу чи кохання.(ДОДАТОК 2)
3) Святкова лінійка та відкриття тижня психології
На лінійці учнів повідомляють про всі заходи, які будуть проходити на цьому тижні.
4) Гра «Слідопит». Учням роздаються завдання гри «Слідопит» на святковій лінійці. Умовою виграшу в грі є правильність виконання завдань та швидкість. Завдання для кожного класу відрізняються кількістю запитань(для учнів 5 класу -15 запитань, а для учнів 11 – вже 20). Переможці отримують грамоту та багато цікавої інформації про школу, вчителів та учнів.(ДОДАТОК 3)

Вівторок
1) Акція «Лист психологу»
Впродовж дня учні можуть листуватися з психологом. Поблизу учительської буде розміщена поштова скринька, до якої учні зможуть покласти листа для психолога. Психолог ознайомиться з листами та дасть відповіді індивідуально кожному адресату


2) Газета КПП
На перервах учні будуть розповсюджувати № 7 та №8 психологічної газети з цікавими корисними порадами та тестами.

3) «Коло Цінностей» з учнями 11 класів.
Дорогі одиннадцятикласники! Цей рік у вас особливий: ви пройшли один з найважливіших етапів свого життя – незабаром ви закінчуєте школу. Я не знаю про ваші подальші плани, швидше за все, ви будете поступати в вузи або технікуми. Незалежно від цього я хочу, щоб ви завжди пам'ятали слова древнього індійського поета
Бхартріхарі:
Знання - вища краса в людині.
Знання - скарб таємний.
Знання радість дарує і славу.
Наставників наставник,
Знання - вірний друг на чужині.
Знання - бог верховний.
Знання цінують царі, не багатство.
Люди без знань - не люди.

А сьогодні ми з вами останній раз позаймаємось вашим дружнім колективом, ми поговоримо про цінності життя, адже в кожного вони різні. І я маю надію, що на зустрічі випускників ви згадаєте це заняття, адже ми з вами сьогодні виготовимо лист вам в майбутнє, який на зустрічі ви відкриєте та згадаєте.
Також психолог роздає учням весь матеріал, який був зібраний про них протягом навчання у школі та роздає вставку до газети КПП з порадами та настановами у підготовці до ЗНО.

4) «Дерево бажань» для початкових класів
Дитинство… Найбільше воно запам’ятовується нам нашими мріями, бажаннями. У одних їх багато, у інших – одна, дві, але найзаповітніші. Проходить рік, два, десяток, і приємно мати те, про що мріяв. Випала нагода помріяти і учням початкових класів.

Символічне «Дерево бажань» розміщується на першому поверсі біля початкових класів, де хлопчики і дівчатка на листочках писатимуть свої мрії та прикріплюватимуть їх до дерева. Листочки для дерева наперед заготовляються психологом та роздаються класним керівникам. Учні діляться своїми мріями на цих аркушах і на перерві учні старших класів допоможуть їм розмістити їх на «Дереві бажань».
Російський письменник М. Пришвин впевнений, що потрібно мріяти якомога більше, як можна сильніше мріяти, щоб майбутнє обернути в сьогодення.
Бразильський поет і письменник Пауло Коельйо закликає людство: "Коли чогось сильно захочеш, весь Всесвіт буде сприяти тому, щоб бажання твоє збулося".

Середа

1) «Афоризм мого життя»
Біля кабінету психолога розмішується ватман на якому учні будуть записувати афоризми та мудрі повчання , які їм подобаються та які вони вважають справедливими.
В учительській також розміщується ватман «Афоризм мого життя», де вчителі зможуть поділитися крилатими фразами, які їм подобаються.
2) Виховна година для учнів початкових класів «Цікавий світ психології» . Виховна година дасть змогу учням зрозуміти, що таке психологія та чим займається психолог в школі. (ДОДАТОК 4 )
3) Тренінгове заняття на згуртування для учнів 2-4 класів «У колі друзів» .
Тренінгові заняття з учнями будуть проводити психологи зі шкіл району. У кожному класі буде працювати один психолог та один старшокласник(учень, який мріє стати психолог, він буде допомогати тренеру проводити тренінг та вчитися ). Таким чином, будуть задіяні всі класи та всі психологи.(ДОДАТОК 5)

Четвер
1) Паркан відвертості «V school»
Паркан відвертості, побажань та пропозицій проводиnmся серед учнів середніх та старших класів зібрала, адже нікому не байдуже шкільне життя. Учні на імпровізованому паркані відверто висловлюватимуть свої побажання та пропозиції для покращення навчання в школі, побажання один одному та вчителям.
2) Тренінгове заняття по профорієнтації «Вибір професії» (ДОДАТОК 6)
Тренінгове заняття проводиться з метою розширити уявлення учнів про світ професій та про власні можливості та вподобання.
3) Цікавий тест
Помічники психолога на перервах будуть проводити цікаві тестування для всіх бажаючих учнів та надавати їм відразу ж результат.

П’ятниця
1) Флеш-моб для учнів початкових класів
На перервах помічники психолога проводитимуть флеш – моби для учнів початкових класів. Адже учнів дуже полюбляють танцювати, і це підіймає їм настрій. Саме тому і в тиждень психології було заплановано танцювальні марафони, адже робота з емоціями учнів - це і є один з напрямків роботи психолога в ЗНЗ.
Найбільш активні учасники отримають символічні медалі.
2) Тренінгові заняття для Ради дружини піонерського активу Веселкової республіки «Дружба »
3) «Розвиток лідерських здібностей» тренінгове заняття для КРС (ДОДАТОК 7)

Понеділок
1) Підсумкова лінійка.
Оголоршення результатів проведених акцій та ігор, нагородження учасників та висловлювання подяки всим.

ДОДАТОК 1
Висловлювання, які необхідно надрукувати на окремих листочках. Позакручувати в трубочки та скласти в гарну скриньку. Пропонувати учням, які бажають отримати пророкування чи повчання. Проводиться з метою морального виховання учнів.

1)Той, хто сміє змарнувати одну годину часу, не зрозумів цінності життя. (Чарльз Дарвін)
2) Не живи вчора, не мрій про завтра, сконцентруй свій розум на даному моменті.(Буда)
3)Кожен помирає . Але не кожен насправді живе. (Вільям Воліс)
4)Все в житті є щастям. (Дональд Трамп)
5)Я люблю життя, бо ще стільки багато невідомого. (Ентоні Хопкінс)
6)Ми не можемо спланувати життя. Все, що ми можемо, так це бути відкритими до нього. (Лаурін Хіл)
7)Твоє життя формується твоїми думками. (Маркус Авреліуc)
8)Мудрість приходить з роками, а дурість залишається від народження.
9) Що сталося один раз ніколи не повториться, а що сталося двічі обов'язково повториться .
10 )Життя коротке і коли воно закінчується, то закінчується назавжди, тож проживи його гідно, прислухайся до свого серця.
11)Бідність існує через те, що ми не вміємо ділитися один з одним.
12)Час гоїть усі рани.
13)Все що нас не вбиває, робить нас сильнішими. (Ф. Ніцше)
14)Вчися так, ніби ти маєш жити вічно, живи так, ніби ти маєш померти завтра.
15)Стань кращим і сам зрозумій, хто ти, перш ніж зустрінеш нову людину і будеш сподіватися, що вона тебе зрозуміє.
16)Можливість вибору робить людину людиною. Однак саме це найбільше ускладнює людині життя.
17)Знання без застосування мертве. Стояча вода швидко протухне. Знання, яке зберігається, швидко втрачає силу.
18)Штучна краса не може врятувати живий світ.
19)Важко повзти з гордо піднятою головою.
20)Чиста совість - ознака поганої пам'яті.
21)Школа життя - єдина, яку не хочеться закінчувати.
22)Найскладніше пояснити найпростіші речі.
23)Час - найкращий вчитель. Але на жаль він вбиває своїх учнів.
24)Не плач, бо це минуло. Посміхнись, бо це було.
25)Завжди знайдуться люди, які зроблять тобі боляче. Треба продовжувати довіряти людям, просто бути трохи обережнішим.
26)Клятва потрібна там, де немає довіри.
27)Гордість заважає нам любити і бути коханим.
28)Завжди здається, що нас люблять за те, що ми хороші. І не здогадуємося, що люблять нас тому, що хорошими є ті, хто нас любить.
29)Легко приховувати ненависть, важче любов, а найважче - байдужість.
30)У будь - якій справі досконалість досягається не тоді, коли більше нічого додати, а тоді коли більше нічого відняти.
31)Кажуть минає все, окрім самотності.
32)Падають не тому, що безсилі, а тому, що переоцінюють свої сили.
33)Люди вважають, що володіють грошима, але часто буває навпаки.
34)Важливим є не самі гроші, а те, як їх застосовувати.
35)Дурний знайде вихід з будь-якої ситуації, а розумний в неї просто не потрапить.
36)Гострі матюки використовуються для висловлювання тупих думок.
37)Кожен має право на тупість, але дехто цим правом зловживає.
38)Кожен народ має ту владу, на яку заслуговує.
39)Досвід - це те, що ти отримуєш натомість того, що хотів.
40)Іноді люди роблять зло іншим тільки через те, що мають таку можливість.
41)Людині, завжди важко дається те, що їй необхідно.
42)Ніколи не поспішай туди, де тебе не чекають.
43)Очікування радості, теж радість.
44)Життя - це те, що люди найбільше прагнуть зберегти і найменше бережуть.
45)Подолати погані звички сьогодні легше, ніж завтра.
46)Будь уважним до своїх думок. Вони - початок вчинків.
47)Несподіване трапляється у житті частіше, аніж таке, на що сподіваєшся.
48)Все у наших руках, тому їх не можна опускати.
49)Подумай як важко змінити себе, і ти зрозумієш, наскільки мізерні твої можливості змінити інших.
50)Зізнатися у незнанні - один із найкращих доказів наявності розуму.
51)Характер подібний на дерево, а репутація - на тінь. Ми турбуємося про тінь, а насправді треба думати про дерево.
52)Не забувай про послуги, які тобі надали, але забудь про ті, які ти сам комусь надав.
53)Той, хто думає, що може обійтися без інших, дуже помиляється. Але той, хто думає, що інші не можуть обійтися без нього, помиляються ще більше.
54) Вчися так, ніби ти маєш жити вічно; живи так, ніби ти маєш вмерти завтра. (Смайл Самюел) 55)Всім бажанням слід ставити таке питання: що буде зі мною, якщо здійсниться те, що я бажаю, і якщо не здійсниться? (Епікур)

ДОДАТОК 2

Вислови на кабінетах
Директор
«Не забувай про послуги, які тобі надали, але забудь про ті, які ти сам комусь надав »
Сір Публій

Заступник директора
«Суди про людину не з того, що інші про неї говорять, а з того, що вона говорить про інших »
Жданов
ЗВР
«Найкраще виховання досягається швидше тим, чого ми вчимося в житті, аніж тим, що ми читаємо в книгах» О де Бальзак

Бібліотека
«Тут мертві відкривають очі живим»
Напис над бібліотекою в Мурсії
«Ознакою доброї книги є те, що вона тим більше подобається, чим людина стає дорослішою »
Г.К.Ліхтенберг

Учительська
«Лиш той Учитель, хто живе так як навчає»
Г.Сковорода

Кіноклас
«Завдання школи – навчити жити. Ми повинні виховати Людину, здатну створити своє особисте життя» П.Блонський

Кабінет фізики
«Ми буваємо щасливими тільки тоді, коли відчуваємо, що нас поважають»
Паскаль

Столова
«Ми їмо для того, щоб жити, а не живемо для того їсти»

Буфет
«Сміх і посмішка – це ворота , через які в людину може проникнути багато хорошого»
С.Моргенштерн

Напис на місцях таємного куріння учнів
«Поганої звички не позбавимося тим, що викинемо її через вікно, її треба випровадити сходами »
М. Твен

Спортзал
«Після кожного падіння знову тягнись у висоту!»
М. Ебнер- Ешенбах

Кабінет трудового навчання
«Немає нічого, що не долалось би працею»
П.Шеллі
«Праця – один з найкращих вихователів характеру»
С.Смайлс

Кабінет математики
« Рано чи пізно кожна правильна математична ідея знайде своє застосування в тій чи іншій справі.»
О.М.Крилов.

Медичний кабінет
«Ліквідуйте причину, тоді пройде хвороба»
Гіппократ

Кабінет малювання
«Творчість – це не розкіш для обраних, а загальна біологічна потреба, інколи не усвідомлена нами »
Г.Іванов

Кабінет музики
«Музика – це мова, що не потребує перекладу, бо звертається до душі»
Б.Ауербах

Інформатика
«Допоможи тому, хто несе тягар, а не тому, хто покладе його поруч» Сенека вчитель, -

Кабінет хімії
«Без явно посиленої працьовитості немає ні талантів, ні геніїв» Д.І. Менделєєв

11- А
«Кожен фініш – це , по суті, старт»
Ліна Костенко

11-Б
«Яка молодь,
Як вона освтчена,
Як вона вихована
Таке і майбутнє країни» І.Я.Франко
10 клас
«Мудра людина не робитиме іншим того, чого вона не бажає, щоб зробили їй» Конфуцій

9-А клас
«Недостатньо лише отримати знання; треба занти їм застосування» Йоган Гете

9-Б клас
«ніколи шлях до знань не пролягає по шовковій траві, всіяній ліліями: завжди людині доводиться карабкатися по голих скелях» Рескін Джон

8-А клас
«Посмішка завжди прекрасна , бо вона відкриває внутрішній світ людини» М.Новиков

8-Б клас
«Людина своїми руками повинна прокладати шлях у житті» Агата Крісті

7-А клас
«Совість – найкраща повчальна книга з тих, якими ми володіємо, в неї слід заглядати частіше»
П.Блез

7-Б клас
«Важлива не кількість знань, а їх якість. Можна знати дуже багато , не знаючи найголовнішого» Л.Толстой

6-А клас
«Поведінка – це дзеркало, в якому кожен показує своє обличчя» В.Гете

6-Б клас
«Дуже сильним є той, хто може змовчати, навять якщо він правий»

Катон

5-А клас
«Ніколи не турбуй іншого заради того, що можеш зробити сам» Л.Толстой

5-Б клас
«Якщо ти подумаєш двічі перед тим, як один раз сказати, ти скажеш удвічі краще» Пейн

4-А клас
«У світі немає нічого кращого і приємнішого за дружбу: життя буз дружби – світ без сонця »

4-Б клас
«Людина з друзями – степ із квітами, а людина без друзів – жменя попелу»

3-А клас
«Дорожи дружбою. З другом легше живеться»

3-Б клас
«Задля нового друга не покидай друга старого»

2-А клас
«Людина без друзів як птах без крил»

2-Б клас
«Старий друг краще нових двох»

ДОДАТОК 3

1. В якому році побудована школа?
2. Коли день народження у директора?
3. У якому році закінчила школу завуч Постол Т.О.?
4. Де відпочивала Дікова Л.Г. влітку 2012?
5. Номер телефону учительської?
6. Скільки комп’ютерів у математичному класі?
7. У кого з учителів день народження в квітні?
8. У кого з учителів найбільше дітей?
9. У якому класі найбільше учнів?
10. У якому класі найменше дівчат?
11. Скільки гімнастичних драбин у спортзалі?
12. О котрій годині починається робочий день техпрацівника?
13. Скільки лав у кіно класі?
14. Номерні знаки на авто Павченка О.М.?
15. Педагогічний стаж Фролової Р.С.?
16. Чим добирається до школи Вовкодав В.В ?
17. Місце проживання доньки Фастриги Т.М.
18. Місце проживання доньки Степаненко О.І.
19. Як звати онуку Петренко О.В.?
20. В якому класі навчається донька Дуки А.Г?
21. Улюблений вид спорту Федорової Л.Г.
22. Чим займається Яковенко Л.П. у свій вільний час?
23. У якому виді спорту Скороход С.Г. мала найбільший успіх?
24. Звідки до Оржиці прибула Головата І.Б.?
25. Як звати дружину Тригуба О.С.?
26. Під яку музику полюбляє танцювати син Нестеренко В.І.?
27. День народження Віталія Васильовича Любченка
28. Що найбільше люблять готувати у столовій наші поварі?
29. Улюблений фільм бібліотекаря
30. Як звати батька нашої медсестри?

ДОДАТОК 4
Виховна година «цікавий світ психології»
Мета : ознайомити учнів з предметом психології та завданнями психолога в школі; познайомити учнів з психологами інших шкіл та системою їхньої роботи; розуміння учнями важливості психології в житті кожної людини; підняття настрою учнів початкових класів.
Цікавий світ психології
(Звучить пісня і показ презентації)
Доброго дня діти! Сьогодні ми з вами поговоримо про один цікавий предмет, який, на жаль, викладається н е у всіх школах, а в основному у міських, і лише у старших класах. Але це дуже цікавий і потрібний предмет і для учнів початкових класів. Який же це предмет? І чому він такий цікавий? Запитаєте ви, а я вам і відповім. Це ПСИХОЛОГІЯ.
До школи ви ходите, щоб навчатися. А вчать вас вчителі,тобто ПЕДАГОГИ. Вміння навчати дітей учить педагогіка.
Педагогіка – майстерня, а психологія – інструмент, яким там працюють. А.Макаренко

Сьогодні ми з вами вирушимо у казкову подорож, на чарівний острів ПСИХОЛОГІЯ.
(Грає музика «» у гостях у сказки)
Стооооп! А що ж нам потрібно, щоб вирушити у подорож. Давайте зараз зіграємо в гру . «Пригадай мелодію.» Зараз ви будете чути різні мелодії і відгадувати з якого ж це мультика. Домовились ?

(звучить музика з мультфільмів, остання Даша -следопит).
Так , діти це справді мультфільм «Даша - слідопит», а зараз давайте згадаємо - кого кличе Даша коли збирається в подорож. Давайте і ми зараз покличемо КАРТУ.
(Учні кричать і гукають карту)
ДАША приносить карту.
А що ж це за карта така цікава?зараз ми її розмістимо на видному місці. Це читса і незвідана карта, як і сама особистість. Адже психологія вивчає людину, її особливості. Психолог у школі вивчає кожного з вас, ваш внутрішній світ(що ви думаєте, про що переживаєте, які у вас відносини з друзями, однокласниками, батьками, вчителями).

Завдання психології – відкрити цю завісу, причому не просто зазирнути у внутрішній світ, довідатися, як він влаштований і як співвідноситься із зовнішнім світом, як стати на шлях самовдосконалення та саморозвитку.
(відкривається карта)
Карта (учениця) повідомляє, що вона дуже поспішає , адже вона потрібна не лише нам, а й іншим подорожуючим, тому вона залишає частину карти, яка потрібна нам і вирушає допомагати іншим
Тож, розпочнемо нашу подорож. І розпочнемо її з країни Хочу все знати. Шлях нею тернистий і нелегкий. Є в ній гора Мотивів із піком Важко. Ви самі знаєте, що якщо щось робиш важливе і потрібне, то дійсно буває важко. От так і на нашу гору Мотивів важко підійматися і зараз ми згадаємо як же важко нам буває навчитися їздити на велосипеді, навчитися плавати. Дійсно здається, що нічого вже не вийде, часом навіть хотілося все кинути, а надто - на піках Нудно і Невдало. Щоб успішно перебороти цю гору, психологія вчить нас шукати стежки Хочу, Можу та Буду. І тоді , підіймаючись цими стежинами у нас виходить подолати ці Гори та ці Піки.
Далі Психологія пропонує нам відвідати великі міста. І розпочнемо ми з одного міста, яке запрошує до себе трьох добровольців, які нічого не бояться.
(звучить музика, коли учні підіймаються на сцену)
Учні виконують завдання. У мішечки розкладені різні предмети, діти кладуть руку до мішечка і відгадують, що там знаходиться.
1) Ключ, викрутка, скрепка, копійка, вата;
2) Гречка, цукор, пшого, горох, манка;
3) З зав’язаними очима називає по нюху: банан, апельсин, парфум
Так, учасники справилися з завданням , а як ви думаєте жителі якого міста підготували вам такі завдання. Жителі міста Відчуття, а також жителі міста Уява, адже ви уявляли собі ті предмети , які знаходилися у мішечках.
А зараз ми ще подивимося уривок з фільму Ералаш і дізнаємося, як ще учні можуть використовувати свою Уяву.
Ералаш «Школа моей мечты»
Такі ваші уявлення називають ще МРІЯМИ. Вчора ми з вами мріяли, і записували свої мрії, і ми всі будемо вірити, що ваші мрії обов’язково здійсняться.
А зараз жителі ще одного міста підготували для вас цікаві завдання.
1)Завдання з презентації;
2) завдання з картками.
Діти ці завдання для вас підготували жителі міст Пам'ять та Увага.
Тож і на уроках ви повинні бути уважними і гарно запам’ятовувати все , що говорить учитель. А якщо ви вважаєте, що у вас погана пам'ять чи ви не уважні, то відкрию вам таємницю. Саме Психологія і вчить нас ,Як краще запам’ятовувати та як бути уважним. Існує дуже багато вправ і психолог може вам допомогти.
А Зараз ми подивимося ще одне відео, яке нам приготували жителі ще одного міста, і ви відгадаєте якого.
Ералаш «Сила воли»
Це жителі міста Воля. А зараз ми з вами дамо обітницю. Слухайте і повторюйте за мною.
Я, (кожен говорить своє ім’я ), урочисто, в присутності моїх друзів та однокласників, вчителів та учнів інших класів, ОБІЦЯЮ : гарно вчитися, допомагати друзям та батькам, бути ввічливим, добрим та чесним, нікого не ображати і завжди мати гарний настрій.
Отже ми дали обіцянку, і будемо мати надію, що наша сила волі не така, як у хлопчика з фільму.

Подорожуємо далі. Психологія не може оминути лісовий масив Характер, адже тут росте так багато несхожих дерев. Під деякими з них тріскається земля – такі вони важкі. Зате легкі характери немов ширяють у повітрі, тільки-но чіпляючись за землю своїми коріннями. Трапляються характери повністю від коренів до верхівки вкриті голками, і тому колючі.
Так не схожі ці Дерева-Характери , бо росли вони на різних ґрунтах, неоднаково зігрівало їх сонечко, по різному обдував їх вітерець, нерівномірно зрошував дощ. І кожне з цих Дерев психологія вчить нас цінити, розуміти і любити,приймати таким, яке воно є.
Подумайте, і у кожному класі навчаються
Дітки з різними характерами, і треба товаришувати з усіма, розуміти усіх і ніколи нікого не ображати. Треба бути Людяними. І у кожному вашому класі є учні, яких усі інші учні у класі вважають найлюдянішими. І зараз ми їх нагородимо.
(Вручаються Подяки учням (14 осіб))
А ми продовжуємо подорожувати далі.
Психологія не може оминути і село Темпераментів. Із садибою Холерика, будиночками Сангвініка й Флегматика, хатинкою Меланхоліка. Треба пам’ятати, що немає поганого чи хорошого типу, просто всі вони різні . При гадати Мушкетерів.
А ще психологія вчить нас, як нам врятувати жителів замку Сором’язливості. Адже за його стінами ці дітки ніколи не зможуть показати все багатство й красу свого «Я».
Тож якщо на тебе кажуть, що ти сором’язливий, то ти повинен знати, що тебе просто зачаклували в цьому замку, і щоб вибратися з нього тобі можна звернутися до психолога, він порадить тоді деякі вправи і ти перестанеш соромитися.
Діти, а ось погляньте на карту нашого острова. Ось він… той хто трясе мир і спокій нашого Я – вулкан Агресивності. Адже буває так, нам важко впоратися зі своїми почуттями, вони аж занадто захоплюють нас.
Ералаш «А битва»
Щоб не бути агресивними треба пройтися джунглями самоконтролю із дзюркотливими струмочками релаксаційної музики, яка налаштовує наші емоції на позитив. На щастя.
А чи відомо вам, що щастя і радість залежать від гормонів щастя – ендорфінів. Чим більше їх у нашому організмі, тим щасливішими ми стаємо. А підняти рівень цих гормонів можна за допомогою тих справ, які вам подобаються, та за допомогою таких продуктів: морозиво, банани та шоколад. І жителі міста Емоцій і пригощають вас солодкими цукерками. А працювати з вашими емоціями у школі і повинен психолог.
(дітям роздають цукерки)
От і обійшли ми наш острівець. А омиває наш острів Океан Взаємин. Є тут затока Любові і острів Дружби. Але плавання по океану може бути небезпечним, тому є тут скеля Конфліктів, і рифи Непорозуміння. Вибрати правильний курс і допомагає вам психологія
Ералаш «Стрес»
От така роль психолога в школі, а зараз спеціально до дня психолога хотілося б щоб усі присутні послухали гімн психологів.
(звучить гімн психологам на мотив пісні «Надежда» Анни Герман)
А тепер час відправлятися морем Діяльності, на якому багато острівців Шкільні предмети. Зараз ми одягнемо рятувальні жилети Бажання і Нахилів і вирушити разом на острівець дружби на тренінгове заняття «Умій дружити», яке з вами проведуть учні старших класів та психологи з інших шкіл району

ДОДАТОК 5
Тренінгове заняття «Умій дружити»
Мета : згуртувати класний колектив, виявити індивідуальні особливості кожної дитини, підвищити самооцінку замкнутих дітей, розширити знання дітей про своїх однокласників, виявити лідерські здібності.

Обладнання: Плакати «Правила роботи», «Очікування», «Стіна дружби ___ класу», квітка –семицвітка, бланки до гри «Бінго», малюнки з казки «Червона шапочка», плакати для запису якостей Вовка та Червоної шапочки, папір, фломастери, маркери

Вступне слово тренера(1-2 хв)

Тренер представляється та розповідає дітям коротко про заняття: як воно проходитиме, що таке тренінг, скільки часу займе і для чого його проводять.

Правила роботи.(3-5 хв)
Як правило, під час тренінгу правила визначають самі учасники заняття, але для економії часу та враховуючи вікові особливості учасників тренер сам пропонує правила, з якими можуть погоджуватися чи не погоджуватися учні. Психолог записує правила на ватмані, а учні підписуються під ними. В такому випадку учням здається, що вони дорослі, адже вони ставлять свій підпис в знак згоди з чимось, і вони з більшою відповідальністю відносяться до виконання правил тренінгу.

Очікування
Тренер може вислухати декілька осіб і швиденько підсумавати все і висловити загальні очікування(н-д: краще пізнати один одного, щоб не сварилися , гарно провести час, пограти в ігри, прогуляти урок та ін..) тренер повинен запевнити учнів, що він спробує допомогти їм, щоб їхні очікування справдилися. Якщо ж учні очікують н-д, отримати гарну оцінку в щоденник чи полетіти в космос, варто спростувати їхні очікування і розповісти про те, що вони можуть отримати після тренінгу.

Знайомство (5-8 хв)
Тренер пропонує учням пограти в цікаву гру. Кожен з учнів по колу буде називати своє ім’я та рису характеру на першу літері імені учасника. Наприклад: Таміла – товаристська, толерантна; Валя – весела, відважна
Таким чином і відбудеться знайомство.

Гра «Бінго» (4-5 хв)
Учням роздаються спеціальні бланки, які вони тримають перевернутими. По команді тренера вони перевертають листочки і починають виконувати те що їм задано. Можна покласти бланки в окремі конвертики, а по команді учасники їх відкривають і виконують завдання. Після виконання йде обговорення
1) Хто виконав завдання перший?(задатки лідера)
2) Кому більше подобалось збирати підписи, а кому більше подобалось роздавати?
3) Що нового ви довідалися про своїх однолітків?

Інформаційне повідомлення (10 хв)
Дітям пропонується згадати казку «червона шапочка». Учням пропонують дати стислу характеристику Червоної шапочки та вовка
Тренер на ватмані записує якості Червоної шапочки і якості вовка. Н-д ЧШ – добра, смілива, чемна, чесна і тд. Вовк – злий, хитрий і тд.
Потім учням пропонують послухати іншу казку, позицію вовка.
Історія, розказана Вовком
Ліс був моєю домівкою. Я тут мешкав, тому я дбав про нього. Намагався тримати його в чистоті. І ось одного сонячного дня, коли я прибирав сміття після туристів, то почув за спиною чиїсь кроки. Я сховався за деревом і побачив маленьке дівчисько, що самовпевнено спускалося по стежці, тримаючи в руці кошик. Я зразу ж запідозрив щось недобре, тому що вона була вдягнута якось чудернацьки — вся в червоному, на голові щось незрозуміле, начебто вона не хотіла, щоб її впізнали. Звичайно я зупинив її, щоб поставити кілька запитань. Я запитав, хто вона така, звідки і куди прямує. Вона почала щось базікати про те, що йде до своєї бабусі та несе їй сніданок у кошику. Власне кажучи, вона здалася мені щирою дівчинкою, але вона була в моєму лісі, до того ж вона виглядала досить підозріло з тим дивним червоним клобуком на голові. Ось я й вирішив дати їй науку, наскільки це серйозна справа вештатись по моєму лісі без попереднього запрошення та ще й в такому кумедному вбранні.
Я дозволив їй продовжувати свій шлях, а сам випередив її і дістався хатинки її бабці раніше. Мені відкрила порядна стара жіночка. Я розповів їй про свою проблему, і вона погодилася, що її онука заслуговує на добру прочуханку. Ми домовилися, що бабця сховається і не буде показуватися, доки я її не покличу. Як ви вже, мабуть, здогадуєтеся, вона сховалася під ліжком.
Коли дівчисько дісталося до хатинки, я запросив її до спальні, де я лежав у ліжку, одягнутий як її бабуся. Дівчисько швиденько зайшла до спальні, така собі розрум’янена, і почала плести щось зовсім нечемне про мої великі вуха. Мені це дуже не сподобалося, але я стримався і сказав, що маю такі великі вуха, щоб краще її чути. Я просто мав на увазі, що хотів більш уважно почути, що вона верзе. Але вона знову почала нести образливу нісенітницю — на цей раз про мої банькуваті очі. Тепер ви маєте зрозуміти, як я ставився до цієї дівчинки, котра попри свою пришелепкувату зовнішність, виявилася такою уїдливою. Але ж я свого часу поклявся завше підставляти щоку, тому нагадав їй, що маю такі великі очі, щоб краще її бачити.
Те, що вона сказала після цього, мене дійсно дістало. Розумієте, я маю дуже проблемні великі зуби. І коли це дівчисько знову-таки нечемно про них відізвалася, я втратив контроль над собою. Я скочив з того ліжка і гримнув на неї, що, мовляв, маю такі великі зуби, щоб краще її було їсти.
Тепер, давайте подивимося правді в очі: чи чули ви колись, щоб який-небудь вовк, що поважає себе, з’їв хоч одну маленьку дівчинку. Відповідь буде «ні» — це всім відомо! Але те дівчисько немов з глузду з’їхало: воно почало бігати по всій хатинці і репетувати немов її ріжуть! А я був змушений ганятися за нею, щоб якось її угамувати. Мені довелося скинути бабцін одяг, але це все тільки ускладнило. Раптом двері з тріском відчинилися — на порозі стояв дроворуб з великою сокирою в руці. Я подивився на нього і негайно зрозумів, що маю ВЕЛИКІ проблеми. Вікно за моєю спиною було відчинено, і я прожогом вискочив в нього.
Цим все і закінчилося. Але, на жаль, бабця ніколи нікому не розповідала мою версію того, що сталося. Через це пішов поголос, що я дуже злий і страшний звір. Всі почали мене обминати десятою дорогою. Не знаю, що сталося з тим дівчиськом у пришелепкуватому червоному капелюсі, але мені з тих пір живеться не дуже солодко.
Потім знову записують якості Вовка і Червоної шапочки.
Тренер підводить дітей до думки, що іноді ми теж думаємо на когось з однокласників чи просто учнів , що вони злі і нехороші, а насправді вони добрі, чуйні та просто самотні.

Вправа «Стіна дружби»( 10 хв)
Тренер повідомляє, що зараз створимо стіну дружби 4-А класу. Учні діляться на групи по 5 осіб (яблуко- груша- банан і тд.). Кожному учню дається аркуш паперу на якому він малює свою руку і на долоні пише своє імя та прізвище. На великому пальці пише свою рису характеру, і передає листочок наліво. Таким чином, листочок по колу рухається і всі учасники п’ятірки залишають на одному з пальців рису характеру того чи іншого учня. Потім тренер збирає всі долоньки, і зачитує якості , а учні відгадують чия це долоня. Усі долоньки треба прикріпити на видному місці в класі на ватмані під назвою «Стіна дружби»

Заключна вправа «Чарівна квітка»
Тренер дякує за гарну роботу класу, запевняє їх, що вони справді можуть називатися класним класом, бо вони всі дуже дружні, веселі та добрі.
Психолог повідомляє, що поки діти грали в ігри у класі виросла чарівна квітка. Демонструє квітку і пропонує кожному учню відірвати пелюсточку та подарувати комусь з однокласників. Завдання тренера – прослідкувати, щоб пелюстку отримав кожен учень.

Заключне слово тренера
На цьому тренінг закінчується. Психолог дарує кожному учню смайлик з посмішкою після того як учень розповідає свої враження від тренінгу.

ДОДАТОК 6
Тренінгове заняття «Вибір професії»
Мета: привернути увагу учнів до питання вибору професії та її значення, звернути увагу на фактори, що обумовлюють вибір людиною тієї або іншої спеціальності, поговорити про помилки , які допускаються при обиранні професії, наголосити на важливості прийняття правильного вибору фаху для подальшого щасливого життя.

Хід заняття
Вступна частина
Інформаційне повідомлення
Життя постійно ставить нас перед вибором. У дитинстві з багатьох іграшок вибираємо найулюбленішу, в школі віддаємо перевагу найцікавішим , на наш погляд, предметам… Обираємо друзів, товаришів, коханих. І в основі вибору кожного з нас свої критерії, своє уявлення про добро і зло, честь і безчестя, правду і кривду.
У кожної людини є свобода вибору. Вибір існує щоденно, щохвилини. Різний за своєю серйозністю. Неоднаковий за своїми наслідками.
Зробити крок чи не робити? Промовчати чи відповісти? Стерпіти чи не стерпіти? Подолати чи відступити? Так чи ні? Куди піти вчитися? Як жити? Що робити?
Одним із найважливіших кроків у житті є вибір професії. Адже займатися тим, що тебе цікавить, приносить радість, - одна з умов відчуття життєвої повноцінності.
Вибір професії – важлива ланка в життєвому й професійному становленні людини. Саме професія дає людині змогу задовольнити основну гаму своїх потреб, реалізувати себе як особистість.
Життя показує, що у випадку правильного вибору юнаком або дівчиною професії виграє не тільки суспільство, що одержало цілеспрямованого суспільно корисного працівника, але, головне, - особистість, яка відчуває задоволення і одержує широкі можливості для самореалізації
Вибір професії - чи не найголовніший чинник того, як складеться твоє подальше життя та як ти будеш у ньому себе почувати. Адже всім хочеться не лише заробляти гроші , але й реалізувати свій потенціал та отримувати справжнє задоволення від своєї діяльності.
Тоді , відповідно, постає запитання : «Що ж таке правильний вибір професії?»
Взагалі будь який вибір професії можна розглядати як взаємодію двох сторін: молодої людини з її індивідуальними особливостями, які виявляються у схильностях, інтересах, характері, темпераменті, і спеціальні вимоги, які вона висуває до людини. Відповідаючи на поставлене запитання, можна сказати,що при правильному виборі індивідуальні особливості молоді збігаються з вимогами професії
Тож, на сьогоднішньому занятті ми і поговоримо про правильний вибір професії та ознайомимося з світом професій та з’ясуємо , які індивідуальні особливості є в кожного з вас.
1 Вправа «Правила роботи групи»
Мета: налаштувати учнів на активну та плідну працю на протязі заняття, усвідомлення учнів добровільності участі у тренінгу.
Тренер пропонує уже заздалегідь заготовлені правила, а учні або ж погоджуються ,або пропонують свої правила, але усі учасники тренінгу повинні погодитися з правилами. Якщо навіть хтось один не погоджується, то це правило не приймається.
2 Вправа «Знайомство»
Мета: розкрити свою мрію щодо вибору майбутньої професії.
Кожен з учасників тренінгу по черзі має сказати «Мене звати…, я мрію стати…» або «Мене звати …., я завжди захоплювався професією….»

3 Вправа «Мої очікування»
Мета: виявити очікування підлітків від тренінгу й рівень зацікавленості проблемою.
Учням роздають невеликі аркуші паперу, на яких вони записують свої очікування від заняття і прикріплюють до ватману із зображенням піщаного годинника 9( зверху «очікування», а знизу «результат»).
Якщо протягом тренінгу не були реалізовані всі побажання, то наприкінці заняття тренер обговорює це з групою і з’ясовує, що слід робити з нереалізованими очікуваннями: провести додаткове заняття, консультацію, рекомендувати необхідну літературу.
ОСНОВНА ЧАСТИНА
1 Вправа «Асоціації» (3-4 хв.)
Мета: визначити особисте ставлення учнів до професій.
Учасники отримують завдання : назвати 1-2 поняття, які спадають на думку, коли вони чують слово «професія». Усі названі асоціації записують на ватмані і обговорюють. Слід звернути увагу на те, що асоції в усіх різні і найчастіше вони відбивають особисте ставлення людини до проблеми, яка її хвилює. Спробувати з’ясувати причини виникнення саме таких асоцій.
Потім назвати 1-2 опняття, які спадають на думку, коли чують слово «СПЕЦІАЛЬНІСТЬ».
ІНФОРМАЦІЙНЕ ПОВІДОМЛЕННЯ
Слід розрізняти близькі за значенням і вживанням слова «професія» та «Спеціальність». Професія – рід занять, означена форма трудової діяльності. Спеціальність – окрема галузь науки, техніки, виробництва, в якій людина працює. Люди однієї професії можуть мати різні спеціальності.
Професія Спеціальність
Лікар Терапевт, хірург, педіатр, стоматолог, невропатолог, окуліст, гінеколог, нарколог тощо
Учитель Математики, історії, географії, біології, хімії, фізкультури, етики тощо
Психолог Практичний психолог, психотерапевт, клінічний психолог, консультант, патопсихолог тощо
Слюсар Слюсар-збирач, ремонтник, інструментальник, сантехнік тощо
Інженер Інженер-конструктор, інженер – будівельник,гідротехнік, технолог тощо
Письменник Прозаїк, драматург, поет тощо
Артист Театру, цирку, естради, кіно тощо
Водій Автобуса, таксі, трамвая, тролейбуса тощо
Художник Реставратор, мариніст, декоратор, модельєр, оформлювач тощо

Слід також розрізняти навчальні предмети і спеціальності.(слова з книги)
2 Вправа «День із життя»
Мета : збагатити уявлення учнів про світ професій та їх особливості.
Учням роздають картки з назвами професій: продавець, програміст, водій, модельєр, ветеринар, лікар, військовий і т.д.
Учні групуються по 3-4, відповідно до професій, які вони отримали на картках.Тренер дає завдання: скласти розповідь про типовий робочий день людини тієї професії, яка в иділена в кожній групі. Ця розповідь має бути лише зі слів іменників.(не більше 30 слів).
Представники кожної групи зачитують свою розповідь. Обговорення.
3 Вправа «Формула»
Мета: розуміння учнями правильності вибору професії.
Тренер роповідає учням про формулу правильного вибору професії. А кожен учень на аркуші записує свою формулу, і якщо вона відповідає дійсності, то він зробив правильний вибір, а якщо не співпадає, то треба переглянути свій вибір та свої можливості.
Щоб обрати свій фах, необхідно ряд факторів – власні побажання (Що я ХОЧУ), психологічні особливості та можливості (що я МОЖУ), не слід забувати і про потреби ринку праці(ТРЕБА)
4 Вправа «Чарівний базар»
Мета :виявити якості учнів, які сприяють вибору майбутньої професії.
Написати на аркушах по 3 якості характеру, які є в кожного гравця для майбутньої обраної професії і яких не вистачає. На звороті аркуші підписуються. Завдання : обмінятися якостями з користю для кожного. Якості записуються на аркушах різного кольору (червоного і синього). Треба обміняти свої червоні на сині іншого та свої сині на червоні іншого гравця.
Обговорення. Чи змогли отримати інші картки? Які були труднощі?
5 Вправа «Оголошення в газету»
Мета: збагатити уявлення учня про власні можливості, виявити індивідуальні особливості учня.
Тренер пропонує учасникам зробити оголошення-рекламу на себе. Оголошення повинно мати 20 слів.
ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА
1Вправа «Тестування»
Мета: виявити готовність учня до вибору професії.
Проведення тесту на виявлення готовності до вибору професії

2 Вправа «Очікування - результат»
Мета: перевірити чи справдилися очікування учнів.
Перемістити очікування , які справдилися на низ піщаного годинника.
Обговорення «Мені було …, тому що ….»
Останнім виступає тренер.

Дякую за увагу та активність.

ДОДАТОК 7

ОРЖИЦЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ
ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ

Рябухіна Т.В.



РОЗВИТОК ЛІДЕРСЬКИХ ЯКОСТЕЙ

Тренінгове заняття для роботи з учням 7-11 класів.

Практичний психолог та соціальний педагог Рябухіна Т.В.

Квітень 2013

Розвиток лідерських якостей
Мета: сформувати уявлення про лідерство, визначити лідерів класу, згуртувати класний колектив.
Обладнання : плакати «Правила роботи», «Очікування» у вигляді річки та берегів, бланки до гри «Бінго», крабик, ватмани, маркери, фломастери, роздаткова анкета самооцінки

Вправа 1. Вступ
Мета : надати інформацію про програму тренінгу, розповісти про сутність роботи, проінформувати про тему заходу, познайомитися з учасниками; ознайомити з програмою тренінгу і внутрішніми правилами поведінки на тренінгу.
Цей тренінг проводиться для педагогів –організаторів, з метою навчити їх проводити подібні заходи з учнями , членами КРС.
Вступне слово
«лідерство – це мистецтво спонукати інших робити те, що ти хочеш, так, щоб вони думали, ніби самі хочуть робити це», - говорив Дуайт Ейзенхауер, відомий воєначальник, маючи на увазі здатність лідера впливати на своїх послідовників.
Багатьом проблема розвитку лідерських якостей здається надуманою. На їх думку, лідерство – це дар, даний людині від природи, і або є або немає і ніколи не буде. Проте їм можна привести принаймні три заперечення.
По- перше, існують громадські організації, які вже роками успішно розвивають і виховують лідерів.
По- друге, ніхто не народжується лідером. Бувають люди з такими задатками, але щоб перетворитися на справжніх лідерів, їм необхідно розвивати свій потенціал, і тут не обійтися без спеціальних знань і навиків.
І по-третє: якщо ознайомитися з біографією, то буде ясно, що багато хто з них пройшов певну школу лідерства.
У книзі «Воля до лідерства» Марвін Бауер, переконує керівників відмовитися від ієрархічних структур і розвивати лідерство перш за все в собі. Найпоширеніше визначення поняття «лідер» звучить приблизно так: це людина, яка ставить мету і здатна залучати інших до її досягнення. Будь хто, хто хоче стати лідером, повинен володіти певними якостями і рисами вдачі. І на сьогоднішньому тренінгу ми про це і поговоримо.

Вправа 2 «Правила роботи»
Перш ніж приступити до роботи необхідно встановити правила нашої роботи. Учасники пропонують, а тренер записує їх на плакаті «Правила роботи». Умовою прийняття правил є згода всіх учасників заняття з кожним окремим правилом.
Правила можуть бути такими:
• Вимкнути мобільні телефони;
• Правило «Тут і зараз»;
• Правило «піднятої руки»;
• Правило добровільної активності;
• Говори ти по черзі й по суті;
• Не критикувати;
• Бути толерантним;
• Правило «вільної ноги» .
Вимкнути мобільні телефони – нічого не повинно заважати проведенню тренінгу
Правило «тут і зараз» - всі проблеми та негаразди треба залишити за межами тренінгу, а «Тут і зараз» бути позитивним у висловах і ставленні до інших.
Правило «піднятої руки» - якщо хтось з учасників тренінгу хоче щось додати чи розповісти , то необхідно підняти руку, а не галасувати.
Говорити коротко, по суті – дбаючи про можливість сказати, важливо дбати про можливість почути, необхідно цінувати час та не витрачати його на зайві розмови, що не стосуються теми тренінгу.
Не критикувати – наша зустріч – це діалог. Кожна точка зору – це особиста реальність, вона базується на власному досвіді. Критикувати – означає ставити свою точку зору вище за іншу.
Бути толерантними – відноситись з повагою до ідей, думок, почуттів, віку, статі, національності, релігійних віросповідань учасників тренінгу.
Добровільність – брати участь у тренінгу за бажанням, без спонукання збору кимось іншим.
Правило «вільної ноги» - якщо комусь з учасників буде дуже треба вийти, то про це не потрібно питати чи оповіщати. Треба тихенько вийти, щоб не заважати іншим.


Вправа «Знайомство»
Настав час познайомитися. Знайомитися необхідно незвичним способом, адже деякі учасники тренінгу можуть знати один одного. Метою знайомства повинно бути пізнання учасниками один одного ближче, повинні дізнатися щось нове.
Пропонується такий варіант знайомства.
Учасникам роздаються аркуші на яких вони записують своє ім’я, а потім на кожну літеру свого імені вони записують свою рису характеру. Наприклад:
ОЛЯ: О-охайна, Л-лагідна, Я-яскрава.

Вправа «Бінго»
Учасникам роздаються спеціальні бланки, які вони тримають перевернутими. По команді тренера вони перевертають листочки і починають виконувати те що їм задано. Можна покласти бланки в окремі конвертики, а по команді учасники їх відкривають і виконують завдання. Після виконання йде обговорення
1) Хто виконав завдання перший?(задатки лідера)
2) Кому більше подобалось збирати підписи, а кому більше подобалось роздавати?
3) Що нового ви довідалися про своїх однолітків?

Збери підписи у того…
У кого є брат

Хто відпочивав у Криму Хто любить морозиво

Хто по гороскопу овен
Хто вміє плавати У кого вдома є собака
У кого карі очі

У кого прізвище починається на голосну
Хто народився у вересні
Інформація для тренера.
Якщо якоїсь графи учні не заповнили через відсутність такої людини в групі, слід звернути на це увагу. Учні запам’ятають , що їхній групі немає людини , яка ,наприклад, народилася у вересні.



Вправа «Лідерські якості»

Усім учасники діляться на чотири групи. Будь-яким способом ділення (пори року, розрахунок на «яблука- груші» чи «чай- кава-..») . завдання кожної команди написати риси, якими повинен володіти лідер
На виконання дається 5 хвилин. Потім кожна група представляє свою роботу і пояснює свій вибір. Потім іде обговорення:
1) Хто був активнішим у виконанні вправи?
2) Хто взагалі не приймав участі? Чому?
3) До чиєї думки найбільше прислухалися?
4) А в кого є перераховані риси?
5) Хто може сказати, що він ЛІДЕР?
6) У кого риси збігаються з рисами, які вони записували при виконання вправи «Знайомство»

Потім учасникам демонструється плакат з результатом дослідження Й. М.Коузеса та Б.З.Поснера.
Лідер повинен:
1.бути порядним 88%
2. перспективно мислити 75%
3. бути натхненником 68%
4. бути компетентним 63%
5. бути справедливим, діяти згідно правил 49%
6. вміти підтримати інших 41%
7. мати широке бачення 40%
8. бути інтелігентним 40%
9. бути безпосереднім 33%
10. Можна на нього розраховувати 32%
11. бути відважним 29%
12. вміти співпрацювати з іншими 28%
13. бути творчим 28%
14. Бути турботливим 23%
15. Бути рішучим 17%
16. Бути дозрілим 13%
17.Бути амбітним 13%
18. Бути лояльним 11%
19.Вміти володіти собою 5%
20. Бути незалежним 5%

Вправа Інформаційне повідомлення «Головні риси лідера»
Тренер повідомляє про головні риси лідера.
1.Чесність. Фахівці по лідерству вважають, що чесність – найважливіша риса лідера чи керівника. Правду варто говорити хоча б тому, що це простіше. Як говорив Річард хекерт: «Якщо ви завжди говорите правду, вам не потрібно запам’ятовувати всі свої слова». Помітно, що керівники, яким найбільше довіряли, були чесні і в дрібницях, не говорячи вже про більш серйозні речі. Тому вони, наприклад, ретельно вивіряли навіть ті заяви для преси, які,здавалося б, не мали особливого значення. Чесність в усьому – хороший спосіб завоювати довіру всередині організації та за її межами.
2. Стриманість і невимушеність. Людина зарозуміла і самозакохана не може бути лідером за визначенням. Але і соромливим лідер бути не повинен. Справжні лідери думають не про себе, а про організацію і підлеглих, поводяться неформально і невимушено і тому формують навкруги себе неформальне середовище.
3. Уміння слухати. Це може здаватися не таким важливим, але всі багато раз переконувалися у зворотному, хоча більшість лідерів не володіють цим умінням. Вони перебивають інших – наступного разу ці люди швидше за все не схочуть виступати, яким би важливим не було для них це питання.
4. Сприйнятливість. Лідер, з яким не сперечаються, йому не задають «зайвих» питань і прагнуть не турбувати поганими новинами стає самовпевненим і самодостатнім, він втрачає сприйнятливість. У результаті страждає якість ухвалення рішень. Сприйнятливий лідер краще інформований, у нього більш продуктивні відносини з колегами і підлеглими. Він ніколи не говорить «ні» відразу, а залишає собі час на роздум і, яким би не було його рішення, не забуває повідомити про нього тих, кого воно торкається.
5. Уміння увійти в становище іншого. Щоб переконувати інших, потрібно знати, що вони думають. Набагато простіше переконати людину, якщо знаєш про його відчуття і переживання.
6. Ініціативність. Цю найважливішу рису будь-якого лідера легко розвинути в собі. Просто не тягніть час: подумайте, тверезо оцініть ситуацію і починайте діяти. Відомо, що ієрархічні системи пригнічують ініціативу , особливо на її нижчих рівнях. Але якщо ви лідер – ви ніколи не упустите нової можливості і реалізуєте їх.
7. Уміння мотивувати. Сьогодні мотивація дуже часто зводиться до характерних для командно-адміністративної системи грошових стимулів або обіцянок підвищення по службі. Але справжній лідер повинен бути мотивований результатами своєї праці, відчуттям, що він вносить внесок у розвиток чогось важливого.

ВПРАВА «НОВИЙ ВЕЛОСИПЕД ІВАНКА»
1. Запросіть трьох добровольців, які вважають, що вміють уважно слухати.
2. Запропонуйте двом з них вийти. Прочитайте вголос оповідання «Новий велосипед Іванка» всій групі разом з першим добровольцем.
3. Запросіть до класу другого добровольця та запропонуйте першому добровольцю переказати йому оповідання.
4. Запросіть до класу третього добровольця та запропонуйте другому добровольцю переказати йому оповідання.
5. Запропонуйте третьому добровольцю розповісти почуте всій групі.
6. Скористайтеся наступними питаннями при проведенні дискусії:

«Що сталося з інформацією доки вона передавалася з уст в уста?»
«Чи загубилося при цьому щось важливе?»
«Як це вплинуло на нашу історію?»
«Чи важливе вміння слухати?

СИТУАЦІЯ

Нарешті у Іванка з’явилися гроші, щоб придбати червоний гірський велосипед, який він кожного разу подовгу роздивлявся, проходячи повз місцеву крамницю спортивних товарів. Той коштував силу-силенну грошей, які Іванко все ж таки зібрав за останні два роки, коли розносив ранкові газети по дорозі до школи.
Дуже пишаючись покупкою, Іванко проїхав на своєму новенькому велику з десятишвидкісною передачею вздовж центральної вулиці містечка аж до школи, де він навчався. На шкільному спортмайданчику декілька його друзів грали в футбол.
Один з хлопчаків, Андрій, підбіг до Іванка і почав захоплено роздивлятися велик. Він попросив у Іванка дозволу проїхатися на ньому, і Іванко, дещо неохоче, дозволив йому зробити круг навколо школи.
Але минуло десять хвилин, а Андрій так і не з’явився. Іванко почав хвилюватися. Він побіг за ріг школи і побачив віддалік Андрія, який намагався випрямити скривлений передній обідок. Навколо нього юрбилися троє інших хлопчаків. Іванко підбіг до Андрія і без зайвих запитань почав гримати на свого товариша, коли ж побачив, що його новий велик стоїть собі цілий і неушкоджений під парканом. Андрій тільки посміхнувся і пояснив, що зупинився, щоб допомогти Денису, який упав зі свого велосипеда і трохи його пошкодив.

Вправа «Дерево -будинок»
Учасників ділять на дві групи. Одна група з ручками в руці виходить за двері, їм дається завдання намалювати дерево. Іншій групі, яка залишилась у класі з аркушами паперу, дається завдання намалювати будинок. Завдання пари: намалювати мовчки однією ручкою на одному аркуші паперу свій малюнок.
Обговорення:
1) Що відбувалося?
2) Що зображено на малюнку: дерево чи будинок?
(визначається лідер)?
3) Хто поступився і чому?


Вправа «Підсумки»

Учасників повідомляють про закінчення тренінгу. Кожном удають три стікери різного кольору.
Жовтий , зелений, синій.
На жовтому пишуть ті вправи та ту інформацію, яку обов’язково будуть використовувати, яка є корисною та потрібною і прикріплюють на плакат «Портфель».
На синьому стікері пишуть те , що ще треба «перекрутити» в голові ; і розміщують на плакат «Мясорубка »
На зеленому стікері – те що було зайве, і взагалі не потрібне , і не цікаве. Розміщують на плакаті «Помийне відро»
.

Кожен ділиться своїми враженнями про тренінг.
Категорія: Психологічна служба | Додав: психолог
Переглядів: 18900 | Завантажень: 1889 | Рейтинг: 4.0/4
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Логін:
Пароль:

Вихід

Пошук
Друзі сайту